Menu
MŠ Rousínov
MŠ Rousínov
Společně si hrát...
Vítáme vás na webových stránkách MŠ Rousínov! Naše desetitřídní mateřská škola je umístěna na kraji Rousínova a poskytuje předškolní vzdělávání dětem ze všech jeho místních částí.

Více o naší škole

Po Út St Čt So Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Slunce vychází: 4:58
Slunce zapadá: 20:57
Po Út St Čt So Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

venku

 

 

      Žabičky                    

 

 

 

Učitelé třídy

Bc. Marta Chalupová (od března zastupuje Helena Šmerdová)

Barbora Skácelová, Dis., Veronika Motyčková - asistent pedagoga

Aktuální téma

Na jedné lodi 

Charakteristika třídy

Ve školním roce 2024 – 2025 bude třídu Žabiček navštěvovat celkem 23 dětí. V loňském roce již navštěvovalo třídu 12 dětí a 4 děti přišly z domácího prostředí, nebo navštěvovaly jinou mateřskou. 7 dětí přišlo z různých tříd. Kolektiv tvoří 14 chlapců a 9 dívek.

V letošním škol. roce bude ve třídě pracovat také asistentka pedagoga.

Prioritou je, aby se děti ve třídě cítily dobře, byla zajištěna jejich adaptace na nové prostředí, režim, paní učitelky a kamarády. K tomu nám poslouží pravidelné rituály a doržování společných pravidel – srdíčkové, šnečkové, pusinkové, ouškové, košťátkové.

Správná životospráva, která vede k naplňování jejich biologických potřeb, je zajištěna chutnou a pestrou stravou a celodenním pitným režimem (formou sebeobsluhy várnice s výpustí, popř. konvicí s vodou). Denně máme připraveno řadu pohybových aktivit, které děti mohou vykonávat v prostorách školy, ale i venku, a to a za každého počasí. Nezapomínáme ani na odpočinek dětí a respektujeme jejich individuální potřebu.

Ve třídě budeme pracovat podle třídního vzdělávacího programu, který zpracováváme tak, aby odpovídal věkové skupině dětí. Třídní vzdělávací plán vychází ze Školního vzdělávacího programu s názvem ,,Společně si hrát, objevovat, poznávat.“, možňuje dětem přirozený, všestraný rozvoj. Aktuální téma volíme dle aktuálního dění (roční období, tradiční svátky, na náměty dětí).

K rozvoji dětí využíváme hojně situační učení, spontánní, učení nápodobou, práce s chybou.

Mají možnost si při plnění týdenních samostatných ukolů rozvrhnout čas a zvolit i den k jejich vykonání.

Metody a formy práce volíme s ohledem k záměru, co chceme aby si děti osvojily. Učí se spolupracovat ve skupinkách, individuálně, někdy i frontálně.

Máme možnost i využít různých technologií – interaktivní tabuli, Bee-Bot, Albi tužku atd.

Dosažené pokroky, popř. slabé stránky dětí, průběžně u každého zaznamenáváme. Výstupy jsou pro nás důžité pro jejich další smysluplné vzdělávání. Snažíme se u dětí o jejich přirozený a vyvážený rozvoj, aby si osvojily důžeté schopnosti, dovednosti, vědomosti, na které budou moci navázat v budoucnu.

Důležitá a významná je pro nás i spolupráce s rodiči, na kterou se budeme těšit.

Na školní zahradě

Na procházce

Související články

Naše třídy

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Předpověď počasí

dnes, sobota 12. 7. 2025
slabý déšť 17 °C 13 °C
neděle 13. 7. slabý déšť 24/14 °C
pondělí 14. 7. slabý déšť 26/14 °C
úterý 15. 7. slabý déšť 28/15 °C

Pranostiky

Pranostika na akt. měsíc

Co červenec končí, srpen začíná.

Pranostika na akt. den

Co červen nedá do klasu, červenec nažene v času.