Učitelé třídy
Bc. Marta Chalupová, Barbora Skácelová, Dis., Veronika Motyčková - asistent pedagoga
Aktuální téma
Počasí na draka
Charakteristika třídy
Ve školním roce 2024 – 2025 bude třídu Žabiček navštěvovat celkem 23 dětí. V loňském roce již navštěvovalo třídu 12 dětí a 4 děti přišly z domácího prostředí, nebo navštěvovaly jinou mateřskou. 7 dětí přišlo z různých tříd. Kolektiv tvoří 13 chlapců a 10 dívek.
V letošním škol. roce bude ve třídě pracovat také asistentka pedagoga.
Prioritou je, aby se děti ve třídě cítily dobře, byla zajištěna jejich adaptace na nové prostředí, režim, paní učitelky a kamarády. K tomu nám poslouží pravidelné rituály a doržování společných pravidel – srdíčkové, šnečkové, pusinkové, ouškové, košťátkové.
Správná životospráva, která vede k naplňování jejich biologických potřeb, je zajištěna chutnou a pestrou stravou a celodenním pitným režimem (formou sebeobsluhy várnice s výpustí, popř. konvicí s vodou). Denně máme připraveno řadu pohybových aktivit, které děti mohou vykonávat v prostorách školy, ale i venku, a to a za každého počasí. Nezapomínáme ani na odpočinek dětí a respektujeme jejich individuální potřebu.
Ve třídě budeme pracovat podle třídního vzdělávacího programu, který zpracováváme tak, aby odpovídal věkové skupině dětí. Třídní vzdělávací plán vychází ze Školního vzdělávacího programu s názvem ,,Společně si hrát, objevovat, poznávat.“, možňuje dětem přirozený, všestraný rozvoj. Aktuální téma volíme dle aktuálního dění (roční období, tradiční svátky, na náměty dětí).
K rozvoji dětí využíváme hojně situační učení, spontánní, učení nápodobou, práce s chybou.
Mají možnost si při plnění týdenních samostatných ukolů rozvrhnout čas a zvolit i den k jejich vykonání.
Metody a formy práce volíme s ohledem k záměru, co chceme aby si děti osvojily. Učí se spolupracovat ve skupinkách, individuálně, někdy i frontálně.
Máme možnost i využít různých technologií – interaktivní tabuli, Bee-Bot, Albi tužku atd.
Dosažené pokroky, popř. slabé stránky dětí, průběžně u každého zaznamenáváme. Výstupy jsou pro nás důžité pro jejich další smysluplné vzdělávání. Snažíme se u dětí o jejich přirozený a vyvážený rozvoj, aby si osvojily důžeté schopnosti, dovednosti, vědomosti, na které budou moci navázat v budoucnu.
Důležitá a významná je pro nás i spolupráce s rodiči, na kterou se budeme těšit.