Učitelé třídy
Monika Čechmánková, Zuzana Fischhofová
Aktuální téma výchovné práce
My se čerta nebojíme
Charakteristika třídy
Ve školním roce 2024/2025 je ve třídě Rybiček 24 dětí ve věku 33/4- 4¾ roky, 11 děvčat a 13 chlapců. Většina dětí navštěvuje školku druhým rokem, do třídy přišly tři nové děti.
Při své práci vycházíme ze školního vzdělávacího programu ,,SPOLEČNĚ SI HRÁT, OBJEVOVAT, POZNÁVAT". Třídní vzdělávací plán přizpůsobujeme věku, zájmům a individuálním potřebám dětí. Při práci s dětmi střídáme činnosti hromadné (frontální), skupinové nebo individuální. Zapojujeme senzorické prvky. Snažíme se pro děti tvořit zajímavé a prožitkové aktivity. Ve třídě mají děti zavedeny koutky sloužící pro hru (koutek plný stavebnic, čtecí koutek, koutek pro námětové hry- na rodinu, na lékaře, na kadeřníka, na kuchaře, koutek pro milovníky aut, koutek pro malé kutily, koutek deskových her, koutek skládaček a puzzlí a vzdělávací koutek). Ve vzdělávacím koutku mají děti připravenou nabídku, kterou si dle své volby plní v rozsahu celého týdne a své výsledky si značí do kartičky a následně činnosti zhodnotí. Do výuky zapojujeme technologie (interaktivní tabule, BeeBot, Albi tužka apod.).
Dětem se snažíme tvořit příjemné respektující prostředí, kde se děti učí zpracovávat vlastní emoce (Krabička Křička- slouží k vykřičení, zóna pro relax- sedací vak, práce s dechem a cviky pro uzemnění a vyklidnění).
Dbáme na dodržování pravidel ve třídě, které jsme si s dětmi společně nastavily.
Děti vedeme k samostatnosti v sebeobsluze (obléknout a obout se, zvládat základní hygienické návyky-použít toaletu, umýt si ruce, použít kapesník) i stolování (přinést jídlo a pití, jíst sám a čistě lžící, pít ze sklenice, odnést nádobí), domluvit se, uklidit hračky na své místo.
Správnou životosprávou zajišťujeme pestrou stravou (dítě zkouší ochutnat alespoň kousíček), pitný režim je zajištěn ve třídě i na školní zahradě při pobytu venku. Děti si během celého dne (i mimo stravu) mohou sami napustit do hrnečku vodu nebo si říct o čaj.
Důležitá je pro nás důvěra dětí i rodičů, spolupráce s rodinou a pozitivní klima ve třídě.