Textový editor
Učitelé třídy
Monika Čechmánková, Zuzana Fischhofová
Aktuální téma výchovné práce
Za chviličku máš svátek, maminko
Charakteristika třídy
Ve školním roce 2024/2025 je ve třídě Rybiček 24 dětí ve věku 33/4- 4¾ roky, 10 děvčat a 14 chlapců. Většina dětí navštěvuje školku druhým rokem, do třídy přišly tři nové děti na začátku roku, další dvě v průběhu školního roku.
Při své práci vycházíme ze školního vzdělávacího programu ,,SPOLEČNĚ SI HRÁT, OBJEVOVAT, POZNÁVAT". Třídní vzdělávací plán přizpůsobujeme věku, zájmům a individuálním potřebám dětí. Při práci s dětmi střídáme činnosti hromadné (frontální), skupinové nebo individuální. Zapojujeme senzorické prvky. Snažíme se pro děti tvořit zajímavé a prožitkové aktivity. Ve třídě mají děti zavedeny koutky sloužící pro hru (koutek plný stavebnic, čtecí koutek, koutek pro námětové hry- na rodinu, na lékaře, na kadeřníka, na kuchaře, koutek pro milovníky aut, koutek pro malé kutily, koutek deskových her, koutek skládaček a puzzlí a vzdělávací koutek). Ve vzdělávacím koutku mají děti připravenou nabídku, kterou si dle své volby plní v rozsahu celého týdne a své výsledky si značí do kartičky a následně činnosti zhodnotí. Do výuky zapojujeme technologie (interaktivní tabule, BeeBot, Albi tužka apod.).
Dětem se snažíme tvořit příjemné respektující prostředí, kde se děti učí zpracovávat vlastní emoce (Krabička Křička- slouží k vykřičení, zóna pro relax- sedací vak, práce s dechem a cviky pro uzemnění a vyklidnění).
Dbáme na dodržování pravidel ve třídě, které jsme si s dětmi společně nastavily.
Děti vedeme k samostatnosti v sebeobsluze (obléknout a obout se, zvládat základní hygienické návyky-použít toaletu, umýt si ruce, použít kapesník) i stolování (přinést jídlo a pití, jíst sám a čistě lžící, pít ze sklenice, odnést nádobí), domluvit se, uklidit hračky na své místo.
Správnou životosprávu zajišťujeme pestrou stravou (dítě zkouší ochutnat alespoň kousíček), pitný režim je zajištěn ve třídě i na školní zahradě při pobytu venku. Děti si během celého dne (i mimo stravu) mohou sami napustit do hrnečku vodu nebo si říct o čaj.
Důležitá je pro nás důvěra dětí i rodičů, spolupráce s rodinou a pozitivní klima ve třídě.