Naše školka (23. - 27. 09. 2024)
- v pondělí v 10:00 divadelní představení "Špalíček pohádek"
- s dětmi si povíme o tom, koho můžeme potkat ve školce, kdo zde pracuje, kde je která třída, kam hodíme když…?, kde se naše školka nachází, kolik má pater, kolik má tříd, kolik je ve třídě učitelek, co dělá školku školkou, jak by si děti představovaly jejich vysněnou školku, co je kolem školky?
- komunikační kruh, které dny v týdnu chodíme do školky (pracovní dny), v kolik hodin máme být ve školce, v kolik hodin jdeme ven, kdy jdeme spát, kdy vstáváme (učíme se rozdíl mezi hodinami a minutami, analogový a digitální čas), kolik pater má školka, pojmenovávání jednotlivých pater – hra ve kterém patře se nachází (doplň)...
- říkanka s pohybem „Co děláme ve školce“
- pohádka: „O domečku, který se jmenoval školka“
- výtvarná činnost: „Moje vysněná školka“, papírový dům (stříhání, lepení), do kterého si děti nakreslí, jak si představují svojí vysněnou školku, co by v ní mělo být
- rozcvička: „Na zvířátka“ (kartičky s pohybem)
- pantomima – napodobování činností zaměstnanců školky, denního režimu ve školce
- písnička „Naše školka“ a „Dny v týdnu“
- „Vydáme se prozkoumat naši školku“, děti se vžijí do role průvodců, rozdělí se do skupin a každá skupinka se pokusí představit vylosovanou část školky.
Aby nám tu bylo dobře (16. - 20. 09. 2024)
- v pátek půjdeme cvičit do tělocvičny- odchod ze šatny 7:55
- v kroužku si prohlédneme situační obrázky a povíme si o tom, co se na obrázcích děje, budeme rozlišovat správné a nesprávné chování, povíme si jaké chování nemáme rádi a co se nám nelíbí
- zahrajeme si hry se situačními obrázky - „Hledačka" , „Najdi obrázek, na kterém je"
- seznámíme se s hudebním nástrojem Boomwhackers a zkusíme si zahrát a zazpívat písničku „Zpívejme si zpívejme"
- děti budou pracovat ve skupinkách- stříhat, správně umístit a lepit situace podle smajlíků
- vyzkoušíme si programovat robotickou včelku Beeboot a využijeme k tomu opět obrázky se správným a nesprávným chováním
- s dětmi se seznámíme se stolečkem smíření, povíme si o emocích a zkusíme si je také vyjádřit pantomimou
- skupinová činnost na procvičení orientace na ploše a pravolevé orientace -stříhání, lepení umístění smajlíků
Jsme tu spolu (09. - 13. 09. 2024)
Jazykové, komunikační a rozumové činnosti:
- Rozhovory: o tom, co děti zažily o prázdninách, jak se chováme ve třídě, v umývárně a na zahradě, děti opakují pravidla, která jsme si stanovili v předešlém týdnu (ouškové, pusinkové, kapičkové, šnečkové, uklízecí, srdíčkové)
- povídání o zodpovědnosti, co musí děti za daný týden splnit, představíme si tabulku s úkoly
- Rozumové činnosti: hra na opakování jmen „Hádej, kdo chybí?“
Literární činnosti a řeč. dovednosti:
- Přivítání s dětmi, říkanka s pohybem „Pozdrav“
- Říkanka na ztišení „Myšky“ (váže se k ouškovému pravidlu)
Výtvarné činnosti:
- Kresba „tohle jsem já“, dítě ztvární sebe samo pomocí pastelek na předem vytvořenou šablonu (úvodní stránka z portfolia)
- Velkoformátová kresba, „naše třída“, děti se navzájem obkreslují na papír přes sebe různými barvami a vytváří tak společný obraz naší třídy.
Pohybové činnosti:
- Zdravotní cviky: dětská jóga na protažení, písnička „Z nás bude kapela“
- Pohybová hra: „Málo nás“
- Relaxace: poslech relaxační hudby (zvuky přírody), vzpomínání na prázdniny u moře, na chatě, v horách, na táboře
Hudební činnosti:
- seznámení s hudebními nástroji z písničky „Z nás bude kapela“ (piano, trombón, dudy, basa, trumpeta), opakování a udržení rytmu
Pobyt venku:
- „Jak se chováme venku?“ opakování pravidel, jak chodíme ve dvojicích, přecházení přes cestu
Dramatizace: Provázení po třídě, názorná demonstrace, děti se vžijí do role průvodců a snaží se nás provést celým dnem a režimem ve školce
Samostatné činnosti dle volby dětí (nepřímo vedené učitelkou)
- Omalovánky (učíme se, šatna, pískoviště, hřiště, hraní s kamarády, odpolední odpočinek)
- Grafomotorika (co dělají děti na zahradě)
- Matematické představy: spojení stínů (kamarádi), vybarvi a spočítej, kolik mají kamarádi čepic, mašlí nebo brýlí.
předchozí týden..
- s dětmi se budeme seznamovat a adaptovat na školní režim - nové děti na novou třídu
- stanovíme si a vytvoříme společná třídní pravidla - děti budou pracovat ve skupinkách
- zahrajeme si pohybové hry dle výběru dětí, zahrajeme si seznamovací hry s míčem a „Na pošťáka"
- budeme si povídat o zážitcích z prázdnin
- děti se naučí používat herní koutky, třídní emocníček a v dalších týdnu se naučí používat tabulku pro záznam smajlíků za odvedenou práci
- budeme pracovat s portfolii
Datum vložení:
5. 9. 2024 19:52
Datum poslední aktualizace:
5. 11. 2024 18:15