Mateřská škola Rousínov
Habrovanská 328/5
Rousínov 68301
Telefon: +420 517 371 332
E-mail - ředitelka školy: msr.info@seznam.cz
E-mail - zástupkyně: msr.zastupkyne@seznam.cz
Obědy: msr.jidelna@seznam.cz
Web: www.msrousinov.cz
Vítejte v Kuřátkách
Pomoz mi, abych to dokázal sám
Ranní kruh: sdílení zážitků z víkendu, opakování denního režimu ve školce, opakování třídních pravidel ;(skládání rozstříhaných obrázků, práce se čtvercovou sítí, skládání dějové osy)
Reflexní kruh: sdílení pocitů, hodnocení aktivit, co se nám líbilo/ nelíbilo? Co jsme zvládly?
Logopedické okénko: artikulační cvičení (Jak dělá moucha? apod.), dechové cvičení spojené s relaxací, hry s balónkem- sfoukáváni
PL: bludiště, rozlišení jiného obrázku v řadě; G: kruh, uvolňování zápěstí
Výtvarné činnosti: tvoření třídních pravidel, práce s temperovými barvami, pastelkami, stříhání, lepení
Hudební činnosti: opakování písní z minulého týdne , zpěv lidových písní + Kdo dnes přišel do školky ( opakování jmen dětí). Hra na hudební nástroje dřívka, triangl, xylofon
Tělesné činnosti: PH s padákem, ranní rozcvičky s hudbou, PH: Obuji si papučky, Kolo, kolo , PH: Čaroděj; tvoření kolečka a hadů, cvičení s básničkou; Trénování samostatnosti- oblékání, obouvání
Individuální práce s dětmi u stolečku (výtvarka, grafomotorika, PL aj.), adaptace, aktivity na koberci
Skupinové aktivity: práce u stolečku- skládání obrázků, dějová posloupnost, společenské hry; na koberci práce se čtvercovou sítí, pohybové hry
Ranní kruh: adaptace- seznamování, představení denního režimu ve školce, nastavení třídních pravidel, vybrání třídního pomocníčka- vysvětlení,
Reflexní kruh: sdílení pocitů, hodnocení aktivit, co se nám líbilo/ nelíbilo? Co jsme zvládly?
Logopedické okénko: artikulační cvičení s pohádkou , dechové cvičení na uvolnění napětí, chvilka s jógou
PL propojené s grafomotorikou- nácvik kruhu, uvolňování zápěstí s básní, správný úchop tužky
Výtvarné činnosti: společná práce dětí = kuřátko ; tvoření kuliček z krepového papíru ( jemná motorika), práce s temperovými barvami, pastelkami, stříhání, lepení; individuální kresba dětí se zadáním: Nakresli svoji maminku
Tělesné činnosti: PH: co umím já? , ranní rozcvičky s hudbou, PH: Chodí pešek , tvoření kolečka a hadů, cvičení s básničkou; tanec propojený s písní ( Ťuk ťuk co to je ); nácvik samostatnosti- oblékání, obouvání, obsluha na toaletě; orientace ve třídě, rozpoznání a hledání své značky v koupelně, ve třídě, v šatně
Hudební činnosti: zpívání u klavíru, rytmizace
Individuální práce s dětmi u stolečku (výtvarka, grafomotorika, PL aj.), adaptace, aktivity na koberci
Jak prší v březnu, tak také v červnu.
Na svatého Benedikta má se ječmena cibule síti.